Website Optimaliseren – 15 SEO Tips

On-Page SEO checklist – 15 tips om je website te optimaliseren

Als we het hebben over on-page SEO of Website Optimaliseren, dan weet ik zeker dat je al veel gehoord hebt over meta tags en over keyword density.

Website Optimaliseren

Ben je op zoek naar een on-page SEO checklist, die je daadwerkelijk in de praktijk kunt brengen, voor het optimaliseren van eigen website? Dan weet ik zeker dat je wat aan deze SEO tips gaat hebben.

In dit artikel (Website Optimaliseren) deel ik een eenvoudige on-page SEO checklist met jou. Als je deze tips toepast, dan trek je meer bezoekers vanuit Google naar je website.

Website optimaliseren On-Page SEO checklist

Bron: Puurweb

1. De invloed van SEO-vriendelijke URL’s
Zorg ervoor dat de URL’s van je webpagina’s kort zijn en verwerk het belangrijkste zoekwoord (met betrekking tot die pagina) in de URL.

2. Begin de titel van je pagina met het belangrijkste zoekwoord
De belangrijkste on-page SEO factor is de title tag. Let er goed op waar je het belangrijkste zoekwoord in de titel plaatst. Normaal gesproken geldt: Hoe verder je het zoekwoord aan het begin van de title tag plaatst, hoe meer waarde dit heeft voor Google.

3. Verrijk je content
Sites met rijke content (rich content) worden over het algemeen beloond door Google met een hogere positie. Advies is dan ook om niet alleen de pagina’s vol te proppen met tekst.

4. Gebruik uitgaande links
Houd in gedachten om te linken naar relevante webpagina’s. Dus naar pagina’s die echt een aanvulling zijn op jouw artikel. Dus Website Optimaliseren op uitgaande URl’s

5. Verwerk het zoekwoord in de eerste 100 woorden
Zorg ervoor dat het belangrijkste zoekwoord in de eerste 100 à 150 woorden van het artikel verwerkt wordt. Dus Website Optimaliseren op zoekwoorden.

6. Belangrijkste zoekwoord in de H1-tag
De H1 is de titel van je pagina, het is de eerste kop van je artikel. In WordPress is de titel van je pagina of de titel van je bericht in de meeste gevallen de H1. Verwerk de belangrijkste zoekwoorden in de H1-titel van je pagina.

7. Optimaliseer de website snelheid
Google heeft aangegeven dat de laadsnelheid een belangrijke SEO-factor is. De gedachte van Google hierachter is de volgende: “Een langzame website zorgt voor een slechte gebruikerservaring. Sites met een slechte gebruikservaring verdienen een minder hoge positie in Google.” Dus Website Optimaliseren op snelheid.

8. Voeg extra woorden toe aan je titel
Er zijn veel zoekwoorden met veel concurrentie en met een hoog zoekvolume. Vanzelfsprekend zal het lastig worden om op deze zoekwoorden hoog in Google te komen. Een voorbeeld van zo’n short tail zoekwoord is “kleding”.

9. Gebruik social media buttons
Hoe meer ‘likes’ en tweets je artikel krijgt, hoe beter dit voor Google is.

10. Publiceer artikelen met veel content
Hoe meer kwaliteit content, hoe beter dit is voor de zoekresultaten in Google.

11. Staar je niet blind op het bouncepercentage
Het bouncepercentage, dat je kan meten via Google Analytics, is het percentage van de bezoekers dat na het landen op je website, ook de website weer verlaat zonder te klikken op iets anders.

12. Gebruik gerelateerde zoekwoorden
LSI (Latent Semantic Indexing) zoekwoorden zijn zoekwoorden die bij elkaar horen. Het zijn synoniemen of gerelateerde zoekwoorden. Voorbeelden van zulke zoekwoorden zijn tweedehands, gebruikt, gedragen (bij kleding).

13. Zorg voor kwalitatieve content
Google heeft niet een directe manier om de kwaliteit van je content te bepalen. Echter, er zijn genoeg factoren waar ze gebruik van kunnen maken om de kwaliteit te bepalen. Het betreft hier vooral de gebruikerservaring-statistieken zoals bijvoorbeeld het aantal terugkerende bezoekers en de tijd dat doorgebracht wordt op de website.

14. Gebruik interne links
Interne links zijn links binnen je eigen website. Interne linkbuilding is een belangrijke factor om hoger in Google te komen. Je geeft met een interne link een signaal af (naar de bezoekers en naar Google) dat deze pagina belangrijk en relevant is.

15. Optimaliseer je afbeeldingen
Vrijwel alle succesvolle artikelen bevatten goede afbeeldingen. Deze afbeeldingen zorgen ervoor dat de tekst aantrekkelijker is om te lezen en het zorgt ervoor dat de boodschap beter over komt. Dus Website Optimaliseren op Afbeeldingen.

Door | 2016-10-20T12:37:33+00:00 november 18th, 2014|Categorieën: SEO|Tags: , , , , , , |Reacties uitgeschakeld voor Website Optimaliseren – 15 SEO Tips

About the Author:

Mijn naam is Berrie Pelser, sinds 1999 mede eigenaar van: https://www.ber-art.nl - Ber|Art Visual Design V.O.F. Van webdesign toen, is ons bedrijf nu uitgegroeid tot een full service bureau voor complete onderhouden zakelijke internetsites die we hosten in onze eigen veilige en snelle cloud-omgeving. We zijn gespecialiseerd in WordPress, WebShops, zoekmachine- optimalisatie, social media integratie en social media strategie.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten